نتایج شگفت‌انگیز دیجیتال مارکتینگ تنها در 8 مرحله (بخش اول)
نوشته شده توسط : elena golchin

بسیاری از استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا، بودجه‌‌ای کم و منابعی محدود به مبحث بازاریابی اختصاص می‌دهند. به‌همین دلیل است که صاحبان کسب‌وکارها به‌دنبال کانال‌های بازاریابی مقرون‌به‌صرفه و ارزان هستند. امروزه بازاریابی دیجیتال، ابزاری ارزان و موثر در ارتقاء کسب‌وکارها می‌باشد. استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال، باعث رشد درآمد کسب‌وکارها می‌شود؛ به‌گونه‌ای که تاثیر این استراتژی‌ها بر کسب‌وکارها در سال‌های اخیر 2.8 برابر شده‌است. همچنین، بازاریابی دیجیتال منجر به رشد 3.3 برابری کسب‌وکارهای کوچک و متوسط شده‌است. بنابراین برای تغییر استراتژی‌های سنتی بازاریابی به بازاریابی دیجیتال هرچه زودتر باید دست‌به‌کار شد. ما در این مقاله، 8 راه برای رسیدن هرچه سریع‌تر به اهداف بزرگ در بازاریابی دیجیتال به شما پیشنهاد می‌دهیم.

1.مرور و اصلاح استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ

اکثر کسب‌وکارها بعد از چندسال، به استراتژی‌های غلطی که در مسیر بازاریابی خود استفاده کرده‌اند، پی می‌برند. اگر کسب‌وکار شما طی دوره‌های مختلف نتایج مشابه و بی‌ثمری داشت، باید در استراتژی‌ها و برنامه‌های خود تجدید نظر کنید. خوب‌است بدانید که دنیای وسیع دیجیتال، به‌طور مداوم در حال تکامل است؛ حتی ممکن است متدها و روش‌هایی را که در سال گذشته استفاده می‌کردید، در سال آینده به‌کار نیاید و نتایج مطلوبی را مشاهده نکنید. به‌دست آوردن نتایج خوب و موثر مستلزم برنامه‌ریزی و اجرای استراتژی‌های به‌روز و جدید است. یکی از محبوب‌ترین و موثرترین این راه‌ها، این‌است که ابتدا مفهوم «قانون هفتگانه» را در بازاریابی دیجیتال به‌خوبی درک کنید. این قانون عملا بیان می‌کند که کسب‌وکار شما می‌بایست حداقل 7 مرتبه در معرض دید مشتری قرار بگیرد تا برند شما نزد مشتریان، شناخته‌شده و قابل اعتماد باشد.

2.ایجاد بخش بازاریابی دیجیتال برای کسب‌وکارتان

برای اجرای استراتژی‌های جدید، می‌بایست تیم بازاریابی دیجیتال تشکیل دهید؛ در غیر این‌صورت می‌توانید با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ خبره قرارداد ببندید و از تجربیات آن‌ها استفاده کنید. شرکت دیجیتال مارکتینگ ماکان، با ارائه‌ی بهترین راهکارها در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ و با تکیه بر تجارب موفق در زمینه‌ی برندینگ و بازاریابی دیجیتال، شما را در رسیدن به اهدافتان کمک می‌کند و مسیری هموار را در اختیار شما قرار می‌دهد. امروزه، از استراتژی‌های سنتی بازاریابی نمی‌توان انتظار نتایج مطلوبی را داشت، چراکه این استراتژی‌های سنتی، دیگر پاسخ‌گوی نیازهای مختلف مشتریان نیست و نمی‌توان به آن‌ها تکیه کرد. برخی از جدیدترین و کارآمدترین راهکارهای بازاریابی دیجیتال را در ادامه خواهیدخواند:

  • تولید محتوا: بازاریابی و تولید محتوای باکیفیت و مرتبط با برند. به‌طور پیوسته از طریق تولید محتوا با مخاطبان هدف در ارتباط باشید تا بتوانید مشتریانی وفادار داشته باشید.
  • مدیریت داده‌ها: تجزیه و تحلیل وب‌سایت، صفحات اجتماعی و سایر کانال‌های بازاریابی، اطلاعات مهم و ارزشمندی در اختیار شما قرار می‌دهد که باعث بهبود نتایج و در نتیجه، موفقیت برند شما می‌شود. تیم بازاریابی دیجیتال شما می‌بایست این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کرده و با استفاده از نتایج آن، به افزایش کارایی برند شما کمک کند
  • مدیریت رسانه‌های اجتماعی: رسانه‌های اجتماعی، یکی از مهم‌ترین کانال‌های بازاریابی دیجیتال هستند که به‌عنوان کانالی جداگانه در عرصه‌ی دیجیتال‌مارکتینگ خودنمایی می‌کنند. رسانه‌های اجتماعی راهی سریع، ارزان و در دسترس برای ارتباط با مشتریان است.
  • ارتباط با مشتری: یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود، کسب‌وکارتان به‌مدت طولانی در بازار حضوری اثربخش داشته‌باشد، ارتباط موثر با مشتری است. تیم بازاریابی شما می‌بایست مسئول تعاملات و ارتباط با مخاطبان هدف باشد به‌طوریکه تمام سوالات و نظرات مشتریان را به‌درستی پاسخ دهد و اعتبار برندتان را نزد مشتریان حفظ کند.

3.برندتان را در معرض دید قرار دهید.

شما باید تلاش‌های خود را در زمینه‌ی بازاریابی دیجیتال به حداکثر برسانید تا بهترین نتیجه را کسب کنید. طی تحقیقات انجام‌شده در کشور آمریکا حدود 90% افراد بالغ دارای تلفن همراه شخصی هستند که در این میان حدود 63% آن‌ها از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند و به اینترنت پرسرعت متصل هستند. همچنین، حدود 40% آن‌ها به‌دنبال محصولات و خدماتی هستند که از طریق گوشی‌های خود بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. وبسایت شما می‌بایست برای کاربران تلفن همراه، بهینه‌سازی شده‌باشد و برای استراتژی‌های SEO هزینه و وقت زیادی صرف کنید؛ چراکه می‌تواند تاثیر مطلوبی داشته‌باشد. علاوه براین، حضور فعال و موثر در شبکه‌های اجتماعی همانند: فیس‌بوک، اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، یوتیوب، تلگرام، گوگل‌پلاس و… باعث رشد چشمگیر برند شما خواهد شد.

5 مرحله‌ی دیگر تا دستیابی به نتایج شگفت‌انگیز در دیجیتال مارکتینگ باقی‌مانده است، برای شناختن آن‌ها مطلب بعدی را مطالعه فرمایید.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان





:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: